Po kliknięciu w pozycję Zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy uruchomione zostanie okno z wyborem adresata.
Należy wskazać urząd, w którym będzie przebiegać rejestracja. Aby to zrobić należy wpisać nazwę urzędu, miasto lub początek nazwy miasta, w którym jednostka się znajduje a następnie wybierać dostępną pozycję z listy.
Przed rozpoczęciem składania wniosku należy zapoznać się z regulaminem korzystania z www.praca.gov.pl. Przejście do kolejnego kroku oznacza akceptację regulaminu.
Istnieje możliwość zapisania stanu kreatora rejestracji w trakcie wprowadzania danych, jak i późniejsze wczytanie zapisanych danych.
W kreatorze rejestracji, zmiany danych oraz ponownej rejestracji osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy są dostępne przyciski:
• – umożliwia zapisanie stanu kreatora,
• – umożliwia wczytanie zapamiętanego stanu kreatora.
Przycisk "Zapisz dane" posiada opcje:
•Do schowka praca.gov.pl - opcja umożliwia zapis stanu kreatora do bazy danych,
Przycisk "Wczytaj dane" posiada opcje:
•Ze schowka praca.gov.pl - opcja umożliwia wczytanie zapamiętanego stanu kreatora z bazy danych.
1.Zapisywanie stanu kreatora.
Przycisk „Zapisz dane” jest dostępny na wszystkich oknach kreatora począwszy od kroku Dane szczegółowe. Przycisk jest niedostępny na ostatnim kroku Podsumowanie.
2.Wczytywanie stanu kreatora.
Przycisk „Wczytaj dane” jest dostępny jedynie na kroku Wybór adresata.